Talenty Gallupa dla nastolatków

Już po raz kolejny miałam okazję poprowadzić warsztaty o tzw. talentach Gallupa dla maturzystów.

O swoich pierwszych doświadczeniach i zaleceniach Gallupa do pracy z nastolatkami, pisałam tu >>>.

Jeśli chciałabyś/chciałbyś zorganizować takie warsztaty dla swojej klasy, skontaktuj się ze mną!

Mimo, że badanie CliftonStrengths (bo tak naprawdę nazywa się „test talentów Gallupa”) w wersji klasycznej, jest adresowany do dorosłych widzę dużą wartość wykonywania go z dojrzałymi maturzystami.

Nie warto jedynie wykupywać badania uczniom – moja praktyka pracy z różnymi grupami wskazuje, że choć raporty wysyłane przez instytut Gallupa są bardzo dobre – mało kto, sam z siebie, do nich zagląda a już prawie nikt z nimi nie pracuje.

Indywidualna interpretacja + warsztat to jest dream plan na poważną pracę z Gallupem. Jednak jako zajawka, wydaję mi się, że badanie + 4h warsztatu wystarczy.

Ja w swojej pracy z uczniami wykorzystuję podpowiedź Gallupa ścieżki rozwoju talentu: name it (zrozum), claim it (zobacz jak to działa u ciebie), aim it (świadomie wykorzystuj) – choć w krótki warsztacie koncentrujemy się na dwóch pierwszych krokach.

Ważne jest dla mnie, by w czasie warsztatu bazować na doświadczeniach uczniów z ich życia oraz dać im jakieś wspólne doświadczenie, które można „talentowo” omówić – najczęściej grę szkoleniową.

Taką perspektywę docenili uczniowie dzieląc się wrażeniami:

„Kończę fajnie osadzony w sobie.”

„Spojrzałam na ludzi w inny sposób.”

„Kończę ze świadomością moich talentów, dowiedziałem się czegoś nowego o sobie.”

„Normalnie nie mamy okazji rozmawiać na takie głębsze tematy, nawet w klasie ograniczamy się do small talków. A przecież chodzę z tymi ludźmi do jednej klasy!”.

„Było zupełnie inaczej, nie jesteśmy na lekcjach, naprawdę poznałam tych ludzi.”

„Rozluźniła się atmosfera między nami.”

„To było dla mnie ważne ze względu na integrację.”

Ważne, aby pamiętać, że badanie CliftonStrengths nie jest testem predyspozycji zawodowych – więc warto uważać, aby nie zredukować go do tej roli. Natomiast praca na talentach i mocnych stronach jest podpowiedzią dla młodych ludzi jakiego typu aktywności mogą podnosić ich motywację i zaangażowanie oraz wspierać proces umacniania poczucia własnej wartości.

Niezmiennie podziwiam Liceum w Chmurze, że wyposaża swoich maturzystów w możliwość przeprowadzenia badania i udziału w warsztatach o talentach. Myślę, że bardzo to docenią 🙂

admin Opublikowane przez:

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *