Publikacje

Opracowanie i redakcje książek

  • Leśny Agnieszka, Lisin Igor, Outdoor Academy: manual for educational program for youth groups,  Instytut Aktywizacji Społecznej i Rozwoju, Lublin 2018, >>>
  • Leśny Agnieszka, Experiential education for social inclusion – practical guidebook (red), Pracownia Nauki i Przygody, Warszawa 2017
  • Bąk Agnieszka, Leśny Agnieszka, Palamer-Kabacińska Ewa (red), Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie. Outdoor i adventure education w Polsce, Pracownia Nauki i Przygody, Warszawa 2014 .
  • Palamer-Kabacińska Ewa, Leśny Agnieszka(red), Edukacja przygodą – Outdoor  i Adventure Education w Polsce – teorie, przykłady, konteksty, Pracownia Nauki i Przygody, Warszaw 2012
  •  Leciak Martyna, Leśny Agnieszka, Maja Trzeciak (red), Harcerstwo w warszawskich szkołach, Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu M.st. Warszawy, Warszawa 2011

Prace oryginalne, (rozdziały w książkach zbiorowych, artykuły w czasopismach):

  • Vajda Kinga, Leśny  Agnieszka, Acive reviewing and debriefing, OUTDOOR EDUCATION from theory to practice, Foundation Institute of Animation and Social Development, Wrocław 2018 >>> 
  • Leśny Agnieszka, Vullings Floor, Scale of Cooperation, OUTDOOR EDUCATION from theory to practice, Foundation Institute of Animation and Social Development, Wrocław 2018 >>>
  • Leśny Agnieszka, Sail training a wychowanie morskie, „Kwartalnik Pedagogiczny”, rok LXI:2016, numer 2 (240), s.135-159, WUW, Warszawa 2016 >>>
  • Leśny Agnieszka, Centrum Nauki Kopernik – interaktywny plac zabaw czy pozaszkolna instytucja edukacyjna? Buliński T., Rakoczy M., (red), Communicare. Almanach Antropologiczny tom 5: szkoła/pismo, WUW, Warszawa 2015.>>>
  • Leśny Agnieszka, Pedagogika przygody – konteksty teoretyczne [w] Bąk Agnieszka, Leśny Agnieszka, Palamer-Kabacińska Ewa (red), Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie. Outdoor i adventure education w Polsce, Pracownia Nauki i Przygody, Warszawa 2014 .
  •  Leśny Agnieszka,  Outdoor i adventure education – polskie interpretacje [w] Bąk Agnieszka, Leśny Agnieszka, Palamer-Kabacińska Ewa (red), Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie. Outdoor i adventure education w Polsce, Pracownia Nauki i Przygody, Warszawa 2014.
  •  Leśny Agnieszka, Działania w parkach linowych. rozrywka czy edukacja? [w] Bąk Agnieszka, Leśny Agnieszka, Palamer-Kabacińska Ewa (red), Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie. Outdoor i adventure education w Polsce, Pracownia Nauki i Przygody, Warszawa 2014.
  •  Leśny Agnieszka, Doświadczenia nauki i przygody na żaglowcach szkoleniowych [w] Palamer-Kabacińska Ewa, Leśny Agnieszka(red), Edukacja przygodą – Outdoor i Adventure Education w Polsce – teorie, przykłady, konteksty, Pracownia Nauki i Przygody, Warszawa 2012, więcej informacji: kliknij!
  • A. Leśny, Organizacje harcerskie w perspektywie pedagogicznej, [w:]A. Leśny, M.Leciak (red), Harcerstwo w warszawskich szkołach, Warszawa 2011, więcej informacji: kliknij!
  • Raf Vanderstraeten — Kształcenie i społeczeństwo: apel o podejście historyczne  (tłumaczenie) kwartalnik pedagogiczny 2/2009 (212), zespół tłumaczy: Paulina Sosnowska, (prowadząca), Agnieszka Leśny, Agnieszka Górecka, Magdalena Kołodziejczyk, Aleksandra Czarnecka.
  •  A. Leśny, Depresja reaktywna, [w:] M. Tkaczyk (red.) Osoby niepełnosprawne wśród nas, Warszawa 2003.
  •  A. Leśny, Nie wyważajmy okien integracji, [w:] M. Tkaczyk (red.) Osoby niepełnosprawne wśród nas, Warszawa 2003.

Prace pokonferencyjne, doniesienia zjazdowe:

  • Leśny Agnieszka, Dom wciąż kiwających się podłóg”, czyli przestrzeń żaglowca w ujęciu antropologicznym, Aspekty – kwartalnik antropologiczny, czytaj >>>
  • Leśny Agnieszka, Parki linowe w edukacji – możliwości budowania kapitału społecznego w lesie, Studia i materiały CEPL SGGW w Rogowie R.15 zeszyt 34/1/2013, czytaj >>>
  • Leśny Agnieszka, The Signature or the Utterance: What Constitutes an Oath in Modern Times?, Referat wygłoszony na konferencji „Ritual Today” 25-27.2009, Instytut Religioznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego

Prace popularno‐naukowe:

  • Leśny, Agnieszka, Wolontariat – dobry początek, Portal ngo.pl: http://warszawa.ngo.pl/wiadomosc/1894227.html (odsłona z dnia 12.12.2016)
  • Leśny Agnieszka, Parki linowe w edukacji, Portal Pracowni Nauki i Przygody: http://www.naukaprzygoda.edu.pl/czytelnia/parki-linowe-w-edukacji/ (odsłona z dnia 27.10.2012)
  •  Wierzbicki Zbigniew T., Przerwana wyprawa przez ocean żaglowca „Szkoły pod Żaglami” – Fryderyka Chopina. Rozmowa z Agnieszką Leśny i Maciejem Ostrowskim, „Bunt młodych duchem” nr 1 (59) luty 2011, ISSN 1641-3970.
  • Leśny Agnieszka, Aleksander Kamiński – Józef Półturzycki, „Pobudka – ogólnopolskie pismo internetowe instruktorów ZHR”  nr.12 (31 marca 2007)
  •  Leśny Agnieszka, My rhythm – The Tall Ships Adventures, “The Official Magazine of Sail Training International “(United Kingdom, Summer 2005, ISSN 1478-436X).
  • Leśny Agnieszka, Stanąć na czele czyli o prowadzeniu zastępu, Okręg Mazowiecki ZHR, Warszawa 2004 (ISBN 83-921854-0-4

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *