Wstęp do active reviewing

Czy ja coś wspominałam o realizacji postanowień noworocznych? 🙂 No to skoro tak, zapraszam na kolejny, rozwijany przeze mnie temat w 2019: active reviewing Rogera Greenewaya!

Zapraszamy na warsztat przybliżający metodę active reviewing (debriefing) czyli aktywnego podsumowywania i omawiania ćwiczeń dr Rogera Greenawaya.Czy zdarzyło się Tobie po ciekawym, dynamicznym ćwiczeniu usiąść z uczestnikami, żeby je omówić i jednocześnie poczuć, jak cała energia powstała podczas aktywności znika? Jeśli tak, to ten warsztat jest dla Ciebie!

Zgłoszenia: https://activereview.evenea.pl/

Dlaczego warto wziąć udział?

  • Czy zdarzyło Ci się, po ciekawym, dynamicznym ćwiczeniu usiąść z uczestnikami w celu omówienia co sie działo – i wtedy…. poczuć, jak cała energia grupy opada
  • Zastanawiasz się jak można podsumować grę lub ćwiczenie bez pytania „jak się czuliście”?
  • Szukasz inspiracji do podsumowywania ćwiczeń w grupach osób bardzo aktywnych?

… Właśnie tym będziemy się zajmowali w czasie warsztatu 🙂 

O metodzie i autorze

dr Roger Greenway jest praktykiem i akademikiem w nurcie experiential education. Światowy rozgłos przyniosło mu opanowanie active reviewing. Zapytany, skąd pomysł, odpowiada ze znaną sobie prostotą: „Uważam, że wraz z procesem tworzenia szkoleń coraz bardziej aktywnymi, z wykorzystaniem gier, symulacji oraz stymulujących narzędzi – omówienia również powinny stawać się aktywne. Inaczej przepaść pomiędzy doświadczeniem ćwiczenia, a jego omówienia może być za duża. Tymczasem to omówienie jest kluczowe w podejściu experiential education.”

Dr Greenway tworzy więc metody z wykorzystaniem prostych pomocy. Jest zwolennikiem ruszania się i używania ciała w czasie omówień, jednak w sposób bezpieczny, dobry do wykrzystania nawet w grupie menagerskiej.  

Jest również znany z wielu metod „skalowalnych”, możliwych do wykorzystania w grupach wieloosobowych. 

Greenaway jest również zapalonym sportowcem (mimo sędziwego wieku biega ultramaratony) i wiele swoich metod opracował w wersji outdoorowej, w nurcie pedagogiki przygody.

Program

  • zapoznanie uczestników, krótka sesja networkingowa,
  • wprowadzenie do idei active reviewing, najważniejsze elementy metody
  • wybrane metody omówień
  • wykorzystanie active reviewing w innych celach niż omawianie ćwiczeń

Dla kogo?

Do udziału w warsztacie zapraszamy trenerów, nauczycieli, edukatorów oraz liderów organizacji, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej o możliwości pracy z modelem. Warsztat odbędzie się w kameralnej, maksymalnie 12 osobowej grupie. Minimalna liczba uczestników: 6 osób.

Lokalizacja

Warsztat odbędzie się w OsiemPrzezDwa na warszawskim Jazdowie. Jest to, tak zwany, „Domek Przygody” prowadzony przez Pracownię Nauki i Przygody. Drewniany domek, wyremontowany społecznie przez wolontariuszy, posiada niezwykły klimat. Nie znajdziecie tu warunków typowych dla nowoczesnych sal szkoleniowych. Zamiast tego, wkroczycie do drewnianego wnętrza ukrytego w centrum Warszawy, w którym czuć klimat grona entuzjastów tworzących unikatowe, przyjazne i domowe miejsce rozwoju dla dzieci oraz dorosłych. Na wszystkich uczestników warsztatów będzie czekała kawa i herbata.

Uwaga: na teren osiedla Jazdów obowiązuje zakaz wjazdu samochodów. Najlepiej przyjedźcie komunikacją miejską lub rowerem.

Zostań patronem naszego domku i pomóż nam rozwijać go dla Warszawiaków: https://patronite.pl/osiemprzezdwa.

Domek OsiemPrzezDwa jest wykorzystywany na cele kulturalno-społeczne dzięki udostępnieniu przez Dzielnicę Śródmieście Miasta Stołecznego Warszawy.

Sylwetka prowadzącej

Aga Leśny – od niedawna określa swoją profesję jako „experience designer” ponieważ nie znalazła, jak dotąd, lepszego określenia na jej największą pasję: projektowanie oraz przeprowadzanie ludzi przez wzmacniające doświadczenia rozwojowe. Pracuje jako trenerka, facylitatorka, tutorka w obszarze edukacji, organizacji pozarządowych i biznesu. Jest również antropolożką, co daje jej umiejętność dostrzegania szerokiego kontekstu funkcjonowania jednostek i grup. Specjalizuje się w prowadzeniu warsztatów i szkoleń w metodyce experiential education z wykorzystaniem gier oraz symulacji. Często wychodzi poza tradycyjne ramy formatów szkoleniowych; jest propagatorką działań rozwojowych w naturze. Posiada liczne kwalifikacje i certyfikaty związanych outdoor i experiential education. Współpracuje z międzynarodowym zespołem doskonalącym model Skali Współpracy i jest jego propagatorką w Polsce.

Z Rogerem Greenawayem zna się od wielu lat. Najpierw uczestniczyła w wielu jego warsztatach, następnie w kursie trenerskim. Ich znajomość przeniosła się z sal szkoleniowych na górskie szlaki. Razem uczestniczyli w wyprawie na jedną z najwyższych gór Taiwanu 🙂

Pracownia Nauki i Przygody jest organizacją pożytku publicznego działającą na zasadach non-profit. Biorąc udział w naszych działaniach wspierasz naszą misję rozwoju pedagogiki przygody w Polsce!

admin Opublikowane przez:

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *