Animacja grup zadaniowych
Studia niestacjonarne, 2012/2013 semestr letnin
Wstęp
Zajęcia mają na celu zapoznanie uczestników z ideami oraz metodami jakimi pracuje się w kontekście animacji społeczno-kulturalnej. Poprzez kolejne zajęcia, studenci będą krok po kroku, przygotowywać własny projekt animacyjny. Studentom zostanie przedstawiony katalog tematów zajęć warsztatowych do wyboru, w zależności od potrzeb oraz własnych zainteresowań.
Zasady zaliczenia
Aby uzyskać zaliczenie ćwiczeń student zobowiązany jest do:
– obecności na zajęciach (dopuszczalne maksymalnie dwie nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze);
– poprowadzenia jednego, krótkiego ćwiczenia związanego z tematem zajęć warsztatowych (np. ćwiczenie na poznanie imion, integrację, aktywne przekazanie wiedzy)
– terminowe przysłanie informacji o projekcie oraz odbycie konsultacji
– przygotowanie i zaprezentowanie w grupach projektu animacyjnego
Program
2.03 Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu, poznanie oczekiwań. Co jest nam potrzebne, żeby przeprowadzić projekt animacyjny? Jakie mamy zasoby w grupie?
– gra „Kod”; dyskusja o diagnozie niezbędnej w projekcie, rolach w grupie, naszym przygotowaniu
– film DLA
16.03 Ja jako uczestnik. Udział w projekcie animacyjnym Performerii Warszawy.
http://performeria.blogspot.com
06.04 Projekt – struktura, rodzaje, formy ewaluacji, źródła finansowania. Przykłady projektów, formularze i wnioski.
Lektury: Zarządzanie projektem TKIT3, część 2.3 Modele projektów, 3.2 Definiowanie projektu. PDF: zarzadzanie_projektem-TKit3
15 minut pracy grupowej nad projektami
prezentacja z zajęć: projekt_prezi
20.04 Ewaluacja
Lektury: Zarządzanie projektem TKIT3, część 3.4. Ewaluacja
30 minut pracy grupowej nad projektami
DOBRE PRAKTYKI: Ewaluacja_w_pracy_metoda_projektu
zebrane metody ewaluacji: Metody ewaluacji
Prezentacja z zajęć: Ewaluacja projektu
18.05 Warsztaty twórczego myślenia
Do 30.05 proszę o przesłanie szkiców projektów
1.06 Ćwiczenia budujące zaufanie w grupie
15.06 Podsumowanie przedmiotu, ewaluacja zajęć, prezentacja projektów.
Udział w edukacyjnej grze miejskiej.
22.06 Gra miejska jako forma edukacyjna
Wytyczne do projektu końcowego:
- Projekt powinien być przygotowany w grupach i terminowo dostarczony na piśmie za pośrednictwem poczty elektronicznej
- Pisemna wersja projektu powinna zawierać arkusz ewaluacyjny (lub inny opis ewaluacji)
- Ze względu na ograniczenia czasowe, projekt powinien być krótki, a jego finał nie przekraczać kilku godzin
- O ile to możliwe, chciałabym uczestniczyć w finale Waszego projektu
- Informacje o przeprowadzanym projekcie powinny się znaleźć również w formie plakatu czy zapowiedzi na tablicy ASK na Wydziale
- Prezentacja projektu na zajęciach powinna zawierać cele jakie sobie stawialiście, przebieg, podsumowanie fotograficzne lub wideo oraz trudności, niespodziewane sytuacje, sytuacje, które Was zaskoczyły; wnioski na przyszłość
SZABLON PROJEKTU: szablon_projektu
______________________________________________
INSPIRACJE, PRZYKŁADY PROJEKTÓW
Seniorzy w Akcji: http://www.youtube.com/user/seniorzywakcji
http://www.rownacszanse.pl/projekty/
NASZE GRY:
* po mojej prawej ręce…
* kto pierwszy znajdzie…
* skojarzenia/Dino
* wyścigi po długopis
* trzęsienie ziemi
* obserwowanie zmian w wyglądzie
* zgadnij kto to (o kim jest mowa)
* człowiek do człowieka